 |
UT2003 |
Jūs vēl strīdaties par tēmu kas labāks Q3 vai UT? Bremzējiet draugi, tagad dienas kārtībā ir cits jautājums. Doom 3 vs. Unreal Tournament 2003/Unreal 2
. Jau nevienam, kaut cik ar datorspēlēm saistītam cilvēkam nav sveši tādi nosaukumi kā Quake3 vai Unreal Tournament, Šīs ir ne tikai brīnišķīgas spēles, kuras spēlē daudzi jo daudzi, neskatoties uz to ka tās iznākušas jau krietnu laiku atpakaļ, šo spēļu dzinēji ir kalpojuši par pamatu daudzu jaunu, nemazāk slavenu spēļu radīšanai. Un nu ir pienācis laiks jaunam attīstības posmam, jo pie apvāršņa ir parādījušies Doom 3 un Unreal Tournament 2003 kopā ar savu "dvīņu brāli" Unreal 2.
Pēc būtības starp jaunajiem žanra favorītiem ir viena ļoti būtiska atšķirība D3 tiek plānots uz 2003. gada pavasari, taču UT2003 mums ir izredzes ieraudzīt jau šī gada vasarā (skaitlis 2003" šķiet ir visu bugu" izķeršanas termiņš ;) ) un Unreal 2 gada otrajā pusē. Domāju man lieki nevajag atgādināt to, kādos ātrumos attīstās spēļu industrija un ka šāds starplaiks starp abiem šedevriem nozīmē diez gan lielu tehnoloģijas atstarpi par labu D3. Projektu nepabeigtība un noslēpumainības plīvurs, kuru cenšas vērpt ap šīm spēlēm to izstrādātāji, zināmā mērā apgrūtina skaidras informācijas iegūšanu par tiem, taču šeit būs daži fakti, kurus no visa tā izdevās izšķetināt.
 |
Doom 3 |
Ko gan mums nāksies darīt šajās jaunajās pasaulēs? Par UT2003 sižetu daudz nav zināms, tikai parastie stāstiņi par kaujiniekiem, kuri satiekas arēnās, lai glābtu pasauli/nopelnītu ēdamajam izvēlieties sev tīkamāko. Varu vienīgi piebilst, ka tiks uzturēti sekojoši spēles veidi: Deathmatch, Team Deathmatch, Capture the Flag, Domination 2.0, un Bombing Run. Ja par pirmajiem četriem ir daudzmaz skaidrs, tad pēdējā režīma būtība ir atstāta mūsu fantāzijai (runā, ka notiek kaut kādas darbības ar bumbu, kura jāiebaksta pretiniekam vārtos). Savukārt U2 sižeta aprakstus caurvij varoniskums un vispārēja labā cīņa pret ļauno. Stāsts it kā saistās ar iepriekšējo daļu, taču personāži un atrašanās vieta būs citi. Mums tiks atvēlēta vientuļā kosmosa kovboja loma (the lone representative of the Law in a distant sector of space"), kas uz sava uzticamā vecā klepera (beat in the creaky but serviceable starship Atlantis") ceļo pa galaktiku kaujoties ar sliktajiem un palīdzot tantiņām pāriet pāri ielām. Visapkārt visi ar visiem karo, tā kā darīt būs ko (arī tantiņa uz Marsa tā pati tantiņa vien ir). Misijas būšot fiksētas un secīgas, te jums nav Morrowinds, un noritēšot dažādās eksotiskās vietās, tādās kā tropiskie džungļi, vai pamesta citplanētiešu pilsēta. Starp uzdevumiem, kurus nāksies pildīt pavīd arī tādi retumi, kā uzbrukums komandā ar citiem kov...err, galaktikas aizstāvjiem, bāzes aizsargāšana, vai misijas, kur jāuzvedas klusi un nemanāmi. Otram, no mūsu šīsdienas konkursantiem, arī ir ko pateikt. Vai atceraties dienu, kad aizlidoja klaviatūra pa gaisu, kad jūs pirmo reizi ieraudzījāt to-monstru-kas-met-ugunsbumbas" iekš Doom? Bet es atceros, un atceras arī Džons Karmaks (Doom1/2/3 idealoģiskais tēvs) un solās visiem, kad jaunajā spēlē atdzims iepriekšējo daļu šausmu sajūta. Darbība notiks uz Marsa izpētes stacijas, kur spēlētājs iejutīsies Union Aerospace Corporation (militāra organizācija, kas nodarbojas ar teleportācijas tehnoloģiju izpēti) kaujiniekā, kurš izstrebs savu kolēģu savārīto putru, kurā vārīsies sargi, kas pārvērsti par zombijiem, citu dimensiju būtnes un Karmaks-viņ-zin. kas vēl. Visu šo šausminošo efektu panāks ar jaunā Doom dzinēja palīdzību, par kuru es pat neriskēju ieminēties, baidoties sapīties visos tajos bump-mappingos" un real-time lighteningos".
 |
Unreal 2 |
Ja jau lieta aizgāja par tehnoloģijām, tad tā kā būtu laiks noskaidrot, ko šie abi monstri prasīs no mūsu datordzelžiem. Kamēr UT2003 un U2 dievojās, ka ar PIII600Mhz un pirmo GeForce spēle ies ok, ap D3 tās lietas grozās mazliet savādāk. Oficiālās minimālās prasības vēl nav izsludinātas , bet daudzajās intervijās, Dž Karmaks liek noprast, ka mēs par savām GF2MX varam aizmirst un ka GF3 kopā ar 1Ghz procesoru varbūt pavilks vidējas prasības. E3 izstādē, piemēram, Doom3 tiks demonstrēta uz vēl neiznākušas Ati grafiskās kartes, kas veidota uz jaunā r300 čipa bāzes, nu, bet tas jau ir pavisam cits stāsts...
Domāju ka līderi tā arī neizdosies noskaidrot līdz brīdim, kad abas spēles tiks salīdzinātas viena otrai blakus. Kopumā UT2003/U2 par labu ir iznākšanas termiņi, sistēmprasības un atklāto teritoriju attēlošana, bet D3 trumpji ir praktiski kinematogrāfiskā grafika un sižets. Līdz tam laikam mums ir iespēja izvērtēt dažas amatieriskas filmiņas, kuras ir tieši tik nekvalitatīvas, lai mūsu iztēlē rastos mīts, par kaut ko revolucionāru, kas notiek tur miglā.
P.S. Pēc neoficiāliem avotiem tuvāko pāris nedēļu laikā ir gaidāms UT2003 demo (nē, ne tā "alfa" kas šobrīd klīst apkārt), īpašu prieku dažiem sagādās tas ka tajā tiks iekļauti arī "boti", kas ļaus sacensties arī pret datoru. No savas puses apsolu, ka tiklīdz dotais demo parādīsies, mēs ziņosim.