cietnījamajiem lasītājiem paredzētais cietnis
ZinasSpēlesWinampPopsciMobileFailiLinkiViedoklis
08:57 Par maziem zaļiem cilvēciņiem. Skatīt multenes... [www.greenman.ru]
13:15 Zvaigžņu karu jaunākā epizode sauksies Star Wars: Revenge of the Sith un noskatīties to varēsim 2005. gada maijā. [yahoo news]
14:51 No Ņujorkas uz Londonu 54 minūtēs. Tas viss ar vilcienu, kas pārvietosies ar ~8000 km/h ātrumu. Vai tas ir iespējams? [media.dsc.discovery.com]
14:15 Interneta "tētis" iecelts bruņinieku kārtā. [www.digitmag.co.uk]
13:59 Teorija par to, ka melnajā caurumā viss pazūd bez pēdām var izrādīties nepatiesa un 21. jūlijā Stephen Hawking centīsies to pierādīt. [new scientist]
[RSS]



ADVANCED


 Nav cepuminju, nav polla. [kāpēc?]
Floppy diskus...
 
  Izmantoju ikdienā   8% (49)
  Pa retam izmantoju   57% (353)
  Neizmantoju vispār   28% (172)
  Kas ir Floppy?   7% (43)
13 komentāri | visi citi...


Šodien vardadienas svin:
Aija, Aiva, Aivis, Gregors
Nimepaevalised on:
Rego, Reio
Šiandien vardadieni švencia:
Liutauras, Vaidilė, Kristina, Teodora

 Hosted by DEAC
 Server by M79

  Aizsūti ziņu par šo elīto rakstu sev, savam draugam vai naidniekam Izdrukā šo nejegā pārkūlo ziņu uz sava exelentš printera Tev gan jau ka ir kaut kas piebilstams par šo megaziņu (35)  

Ir nobeigusies sadarbībā ar LMT un Tele2  rīkotā akcija rīkotā “Uzdod savu jautājumu abiem mobilo sakaru operatoriem”. Diemžēl, par to, ka akcija nobeigusies pilnvērtīgi, teikt nevar – radās vairākas problēmas par kurām parunāsim kādu citu reizi, kā rezultātā situācija ir sekojoša: atbildes ir saņemtas no Latvijas Mobilā Telefona puses, bet Tele2 izpaliek. Lūdzam saprast, ka mēs no savas puses darījām visu un vēl vairāk, bet situācija ir tāda kāda tā ir.
Taču, šis bēdīgais fakts tiek nedaudz kompensēts ar LMT atbildēm – tās tik tiešām ir ļoti interesantas un iesakām izlasīt ikvienam.

Ak, jā, balvas. LMT atzina, ka interesantākais (profesionālākais) jautājums ir saņemts no lasītāja Aigara (tel. nr. 9132...) un pats jautājums skan šādi: “Kā jūs domājat vai Wireless LAN tehnoloģijas nevarētu izkonkurēt visas GSM, GPRS, UTMS tehnoloģijas nākotnē, jo balss (arī video) sakari vien tā pati datu pārraide ir? Pie tam W-LAN teorētiski nodrošina pat lielāku datu pārraidi nekā 3G tā sākumstadijā jeb es kļūdos?”
Balvā Aigars saņem LMT rokaspulksteni un t-kreklu. Paldies visiem kas piedalījās!
 
Vai ir gaidāma tāda lieta kā one.lv iekš kāda no operatora mājas lapām. Ar daudz plašākām iespējām un norēķināties par šāda veida pakalpojumu tāpat kā par citiem servisiem?
Portāli parasti ir sadarbības partneru bizness, kuru tie veido uz mobilo sakaru operatora abonentu bāzes. Gribētu pieminēt LMT OKteili, kas OKartes lietotājiem piedāvā plašas izklaides un uzziņas iespējas. Okteilis ir vairāk nekā vienkārši mājas lapa.
Kurš no Jums (TELE2 un LMT) dara pareizi (ne)pievienojot (attiecīgi) +371 pie saviem numuriem. Man diemžēl ir tāds telefona aparāts, kam tas nav vienalga (Samsung NGH N620)!
Saskaņā ar GSM Asociācijas standartiem tālruņa numuram jāpievieno valsts kods +371. Klientam tas praktiski atvieglo, piemēram, telefonu grāmatiņas lietošanu ārzemēs, jo visiem numuriem jau ir starptautiskais kods. GSM Asociācijas noteikumiem ir rekomendējošs raksturs, taču vairumā gadījumu operatori tos ievēro un arī LMT nav izņēmums. Tieši tas pats attiecas arī uz tālruņu IMEI numuru reģistrēšanu un nozagto tālruņu atslēgšanu.
Kādi tiek prognozēti tarifi par jaunās paaudzes tīklu izmantošanu? Piemēram, cik apm. varētu maksāt viena fotoīsziņas nosūtīšana?
Ja ar "fotoīsziņu" ir domāta multivides ziņa (MMS), tad ir iespējami divi tarifikācijas varianti - gabalmaksa - līdzīgi, kā parastajai īsziņai, un maksa par apjomu, jo MMS datu nesējs ir GPRS. LMT, visticamāk, izvēlēsies vienu no šiem diviem variantiem.
Ar cik lielu precizitāti (metros) operatori var noteikt kur konkrētajā mirklī atrodas konkrētais abonents? (Jautājums ir par tehniskajam iespējām, nevis par to vai tas tiek darīts / vai to drīkst / etc., etc.)
Teorētiski ieslēgta mobilā tālruņa atrašanās vietu var noteikt ar precizitāti līdz 500 metriem. Ja iegādājas ļoti dārgas papildu iekārtas, šo attālumu iespējams samazināt līdz aptuveni 100 metriem. Tas varētu būt nepieciešams, piemēram, lai nodrošinātu pakalpojumus, kas atkarīgi no lietotāja atrašanās vietas (location based services).
Vai iespēja telekomunikācijas sistēmā reģistrēt vairākus mobilos telefonus ar vienādu IMEI kodu var veicināt mobilo telefonu zādzības un laupīšanas? (Jā, Nē, Nezinu, Atsakos atbildēt)
Jā, tas var veicināt zādzību skaitu.
Kādi ir plāni par starptautisko savienojumu organizēšanu - t.i. ideja apiet Lattelekom starptautisko sarunu veikšanai?
No 2003. gada šāda iespēja būs visiem telekomunikāciju operatoriem. Noteicošais faktors būs savstarpējo tarifu piedāvājums.
Kā Jūs domājat, vai un cik būtiski Jūsu kompāniju pieņemto logo (LMT un TELE2) vizuālais izskats ietekmē nākamo klientu izvēli par labu vienam vai otram mob. operatoram un vai tuvākajā laikā ir gaidāmas kādas izmaiņas šajā lauciņā?
Logo ir viens no būtiskākajiem uzņēmuma identitātes elementiem. Tā nomaiņa ir ļoti nozīmīgs solis, ko tēlaini var salīdzināt ar ēkas sienu nomaiņu, saglabājot pamatus un jumtu. LMT logo ir Latvijā labi atpazīstams un tuvākajā nākotnē to nav plānots mainīt.
Mani interesē, vai kāds no operatoriem gatavojas, vai vismaz domā ieviest saucamo Home Zone (noteiktajā teritorijā (500m rādiusā ap kādu norādītu koordināti), kuru izvēlas abonents izejošā zvana maksa par minūti ir pielīdzināma fiksētās līnijas minūtes izmaksām) tarifu, kāds tas ir Vācijā E-Plus operatoram.
Sarežģījumi var rasties ar koordinātu noteikšanu. Kā abonents zinās, kurā brīdī viņš zvana no "mājas šūnas", bet kurā - no kādas blakus šūnas? Vairumā gadījumu tālrunis atrodas vairāku šūnu pārklājumā un automātiski izvēlas, kuru no tām izmantot. Līdz ar to klientam zūd iespēja kontrolēt savas izmaksas, kas šajā gadījumā ir galvenais. Turklāt varētu rasties daudz domstarpību abonenta un operatora starpā.
Vai telefona numuru pārnesamība (Telephone Number Portability) jūsu kompānijai sniegtu vairāk iespēju, vai draudu?
Numuru pārnesamība potenciāli var apdraudēt sakaru kvalitāti, jo, izstrādājot GSM standartu, šāda iespēja netika paredzēta. Numura pārnešanai ir nepieciešams komplicēts risinājums, kura praktisko rezultātu ne vienmēr var paredzēt.
Kad beidzot elektroniskā formātā sūtītos rēķinus telekomunikāciju pakalpojumu sniedzēji sāks šifrēt? Uzskatu, ka tas bija jau sen jādara. Lai informācijas noplūde nebūtu iespējama. Vai par Entrust ir dzirdēts?
Līdz šim nav bijis pieprasījuma to darīt. Ja būs interese par rēķinu šifrēšanu, tad LMT rīkosies, lai to ieviestu.
Vai pastāv būtība ir šāda - vai ja iespēja ka sarunu tarifi starp abiem operatoriem tiks izlīdzināti, t.i, būs vienāds tarifs zvanot no TELE2 uz LMT un no LMT uz TELE2. Vai arī tie paliks patreizējie (0,1652-LMT un 0.1534-TELE2). Jautājuma draugam ir LMT, lai zvanītu izdevīgāk jāmaina operators vai otrādi?
Katram operatoram ir sava tarifu politika, kuru lielā mērā ietekmē savstarpējā konkurence. Parasti zvanīt sava tīkla ietvaros tomēr ir izdevīgāk, nekā zvanīt citu operatoru klientiem.
Vai Jūs uzskatiet, ka esat tirgus 'pionieri' vai tirgus 'sekotāji', un kāpēc Jūs tā domājiet?
LMT klienti parasti ir bijuši pirmie, kuriem piedāvāti tehnoloģiski jauni pakalpojumi un iespējas. Kā piemērus var minēt gan īsziņas, gan WAP, gan arī GPRS.
Kādi modernizācijas darbi un projekti tika veikti 2002.gada 3 kvartālos? Par cik % tika palielināts pārklājums? Un beigu beigās - cik svarīga/prioritāra Jums ir jauno tehnoloģiju ieviešana Latvijā un vai Jūsu reāli izdarītais atbilst Jūsu plāniem un noliktajiem mērķiem?
LMT sakaru tīkla pārklājums ir palielināts līdz 95,10% Latvijas teritorijas, nodrošinot ar sakariem 95,63% valsts iedzīvotāju. Šogad uzstādītas 48 jaunas bāzes stacijas kā pilsētās, tā arī laukos, vēl virkne bāzes staciju darbojas testa režīmā vai tiek uzstādītas. Bāzes staciju kopskaits tuvojas sešiem simtiem. LMT savu darbību plāno un šos plānus rūpīgi ievēro. Bija plānots, ka šogad LMT klienti varēs izmantot GPRS - un tas ir realizēts. Ar uzstādītajiem mērķiem un to īstenošanu esam apmierināti, arī turpmāk rīkosimies saskaņā ar tiem.
Jaunu, progresīvu tehnoloģiju ieviešanai LMT pievērš lielu uzmanību un investē nopietnus līdzekļus. Jaunumu ieviešana ir atkarīga galvenokārt no pieprasījuma, atbilstošu tālruņu pieejamības un pašas tehnoloģijas brieduma pakāpes.
Cik lielā mērā Jūsu kompānijas plāno atbalstīt strauji ienākošās un nākotnes M.biznesa iespējas, un vai šodien jau tiek kaut kas plānots šajā sakarā?
Jau tagad LMT klienti var izmantot M risinājumus, kas tapuši sadarbībā ar vairākām bankām: Mobilā banka ar Hansabanku, WAP banka ar NORDEA banku. Tiek strādāts arī pie citu - plašāku iespēju - piedāvājuma.
Vai abi mobilo sakaru operatori nedomā kādreiz mesties uz vienu roku vismaz vienā jautājumā - raidītāju torņu izbūvē, kas varētu katrai no kompānijām (ja tie tiktu būvēti kopīgiem spēkiem) izmaksāt uz pusi lētāk tādejādi varētu pilnībā apgūt Latvijas teritoriju daudz ātrāk.
Tas ir maz ticams, jo abiem operatoriem šajā ziņā ir atšķirīga stratēģija. LMT aktīvi paplašina pārklājumu ārpus pilsētām, vietās kur vēl nav pieejami mobilie sakari.
Kādēļ tarifi priekšapmaksas kartēm ir vienmēr augstāki kā līgumslēdzējiem?
Priekšapmaksas sarunu kartēm nav abonēšanas maksas. Kurš pieslēguma veids ir izdevīgāks, atkarīgs no lietošanas intensitātes.
Vai trešā operatora ienākšana varētu veicināt pakalpojumu cenu kritumu. Igaunijā jau ir četri operatori (P.S. Igaunija tomēr ir divkārt mazāka nekā Latvija iedz. ziņā). Tātad vai Latvijā būtu iespējama vismaz 5 operatori un kāda būtu tā ietekme uz mobilo sakaru pakalpojumu sniegšanu?
Ja tiek apgalvots, ka Igaunijā ir četri operatori, tad pareizi būtu teikt, ka Latvijā ir trīs operatori. Igaunijas ceturtais operators darbojas analoģiski Latvijas firmai Zetcom, kas piedāvā Amigo karti.
To, ka Latvijas tirgū pastāv reāla konkurence un cik lielā mērā tas ir pievilcīgs vēl kādam tirgus dalībniekam, pierādīja nesenā izsole par trešā operatora licenci.
Tā kā esmu priekšapmaksas kartes lietotājs, mani interesē tieši šo karšu iespējas paplašināšana, precīzāk datu pārraides ziņā. Kad un kā būs iespējams pieslēgties I-netam izmantojot priekšapmaksas kartes? Kādus pakalpojumus varētu nodrošināt šīm kartēm (Datu pārraide, dial-up, WAP, GPRS utt.)?
Datu pārraides risinājumu priekšapmaksas kartēm varētu rast pēc tam, kad būs noteikts GPRS tarifikācijas mehānisms.
Kurš no operatoriem plāno sadarbības iespēju ar Club Nokia? Un uz kuru brīdi Club Nokia pakalpojumi varētu būt pieejami Latvijā.
Sadarbība galvenokārt ir atkarīga no Nokia, kas ir Club Nokia satura sniedzēja, un sadarbības līgums ar katru operatoru tiek slēgts atsevišķi. Nokia Digital Content pārstāvji ir informēti par LMT gatavību slēgt sadarbības līgumu, lai piedāvātu saviem klientiem visas Club Nokia papildiespējas.
Kā jūs domājiet vai tādas tehnoloģijas kā GPRS un UTMS būs dzīvotspējīgas/komerciāli izdevīgas atšķirībās no WAP pakalpojuma, kurš izgāzās? Kādi varētu būt šo jauno tehnoloģiju dzīvotspējas sekmējošie faktori? Vai jūs tiešām domājat, ka tieši video streaming būs tas īstais peļņu nesošais pakalpojums, jo es uz to skatos skeptiski?
Objektīvi novērtēt situāciju galvenokārt traucē pārlieku lielais sākotnējais entuziasms un pēc tam valdošā depresija un skepticisms. Gan WAP, gan GPRS, gan UMTS ir potenciāli dzīvotspējīgi risinājumi, tomēr jāapzinās, ka to veiksme nav atkarīga tikai no tehnoloģijas. GPRS un UMTS nākotne lielā mērā būs atkarīga no tā, vai būs pieejami un populāri atbilstoši mobilie tālruņi, vai būs samērīgas izmantošanas izmaksas un daudzveidīgi pakalpojumi. Tie paši faktori attiecas arī uz Video streaming, kas ir tikai viens no potenciālajiem UMTS pakalpojumiem. UMTS gadījumā nav runa par īsto un vienīgo populāro pakalpojumu (angļu terminoloģijā - killer application), jo galvenais UMTS pamata pakalpojums ir bezvadu balss un platjoslas datu pārraide. Cits jautājums, kā šo pamata iespēju izmanto - pakalpojumu klāsts ir ļoti plašs.
Kā jūs domājat vai Wireless LAN tehnoloģijas nevarētu izkonkurēt visas GSM, GPRS, UTMS tehnoloģijas nākotnē, jo balss (arī video) sakari vien tā pati datu pārraide ir? Pie tam W-LAN teorētiski nodrošina pat lielāku datu pārraidi nekā 3G tā sākumstadijā jeb es kļūdos?
Raugoties nākotnē, neviens arī neizslēdz šādu iznākumu. Pašlaik ir novērojama konverģence starp dažādām tehnoloģijām - tai skaitā arī starp WLAN un mobilo sakaru tehnoloģijām. Pašlaik dominējošais WLAN standarts IEEE 802.11x jeb Wireless Ethernet darbojas kā fiksētā tīkla bezvadu paplašinājums, no otras puses - GPRS un UMTS darbojas līdzīgā veidā, tikai plašākā apmērā. Nenoliedzami, ka nākotnē tehnoloģijas saplūdīs un nepastāvēs nekādas atšķirības starp tām. Bezvadu sakaru un datu pārraides tehnoloģiju attīstība līdzinās tuneļa rakšanai, kad to rok no abām pusēm, lai vienā punktā nenovēršami satiktos.
Tik tiešām tas ir nenoliedzams fakts, ka 802.11b ātrums (maksimālais līdz 11 Mb/s), nerunājot par 802.11a vai 802.11g, ir lielāks nekā 3G (maksimālais līdz 2 Mb/s), tomēr pārklājumā 3G ir nenoliedzami uzvarētājs. Neviens nenoliedz gan 3G, gan WLAN priekšrocības, tādēļ WLAN netiek uztverts kā konkurents, bet gan kā 3G tīklus papildinoša tehnoloģija.
Kā jūs vērtējat vai tirgus liberalizācija varētu veicināt telekomunikāciju tīkla attīstību vai bremzēt? No vienas puses - konkurences apstākļos operatori ir spiesti ieviest jaunus pakalpojumus un tehnoloģijas, lai noturētu klientus, bet no otras puses - asas konkurences apstākļos operatoriem tas var būt nerentabli ieviest jaunu pakalpojumu? Šeit parādās šis tas no Game Theory. Ilustrēšu to ar piemēru - Boeing un Airbus katrs atsevišķi apsver iespēju būvēt milzīgu lidmašīnu 1000 pasažieriem. Ja neviens nebūvēs, tad peļņa būs nulle, ja to būvēs tikai viens no viņiem, tad būvētājs nopelnīs papildus $100 mill., bet otrs 0, taču ja abi būvēs tad abi zaudēs $10 mill. Attiecībā uz operatoriem var būt ļaunāk, ja tikai viens ievieš jaunu pakalpojumu, tad visi (galējība!) otrā klienti pārskrien pie pirmā, taču, ja abi ievieš, tad zaudējumi ir mežonīgi. Varbūt sāls ir tirgus lielumā?
Kā jūs domājat cik operatoriem gan fiksētajiem, gan mobilajiem ir vietas Latvijas telekomunikāciju tirgū?
Latvijā optimāli varētu darboties divi mobilo sakaru operatori un vairāki virtuālie operatori, kas izmantotu esošo tīklu jaudas. LMT tīkla kapacitāte jau tagad ir pilnīgi pietiekama, lai varētu nodrošināt vairāku virtuālo operatoru darbību.
Vai jūs paredzat iespēju nākotnē, ka telekomunikāciju industrijas value chain varētu pārveidoties, tas ir, parādītos kā atsevišķas un specializējušās kompānijas - tīklu īpašnieki, tīklu vairumtirgotāji, virtuālie operatori, kuri galvenokārt nodarbotos tikai ar marketingu un klientu apkalpošanu? Kur jūs sevi pozicionējat šajā tirgū?
LMT prioritāte ir individuālo klientu - privātpersonu un uzņēmumu - apkalpošana. Iespējams, ka attīstoties tirgus situācijai, LMT papildus varētu kļūt arī par "vairumtirgotāju".
 
Atpakaļ | Uz augšu | Komentēt (35)
Prev: Spēles / James Bond 007: Nightfire
Next: Ziņas / DivX tavā televizorā
© 2000-2025 Cietnis.lv.
c0ded by laacz
Hostingu piedāvā DEAC
Hardware piedāvā m79
php/mysql on redhat/apache
Statistika powered by counter.lv
Jebkuru materiālu pārpublicēšana vai izmantošana bez atsauces uz cietnis.lv
ir aizliegta. Izmantojot materiālus no cietnis.lv, pirms to darīt, ir nepieciešams
sazināties ar autoru un noskaidrot izmantošanas noteikumus.