Pirms Polyphony Digital ģeniālā Kazunori Yamauchi vadībā neuzmeistaroja pirmo Gran
Turismo daļu, pasaule bija savādāka. GT ir spēle, kas mainīja manu un miljonu citu gameru dzīves. Cik tad daudz ir pasaulē spēļu, par kurām jūs varētu to pateikt? SONY Computer Entertainment meitas kompānija nenogurstot strādā pie vienas spēles, katrā tās reinkarnācija viņu uzlabojot, tuvinot ideālam, kuru pašiem vēlāk jāpārspēj.
Tie no jums, kas par Gran Turismo 4 dzird pirmo reizi ir acīmredzot pavadījuši pēdējos 2,5 dzīves gadus pētot šimpanzes reakciju uz Pikachu Amazones mežos. Tie no jums, kas pirmo reizi dzird par Gran Turismo kā tādu... visticamāk nav pazīstami ar konsoles jēdzienu un pavada savu ikdienu izšujot ziedus uz savām kļošētajām biksēm kā arī muzicējot ielās, lai iegūtu naudu "apziņu robežas paplašinošai" substancei.
Katra nākamā Gran Turismo daļa ir liels lēciens uz priekšu, salīdzinot ar iepriekšējo. Vairāk mašīnu un trašu, sarežģītāks fiziskais modelis, attīstītāks pretinieku AI, papildus
spēles režīmi un vairāk iespēju modificēt savus auto. Sērijai vēl ir iespēja augt. Ņemot vērā, ka Polyphony Digital nenodarbojas ne ar ko citu kā tikai sava šedevra uzlabošanu, rezultāts nav nemaz tik pārsteidzošs. Ceturtās daļas priekšvakarā, neviena cita
racing spēle vēļ joprojām nav pārspējusi pirmo GT. Nu jau vairākus gadus Kazunori Yamauchi komanda braukā pa visu pasauli un digitalizē simtiem mašīnu, līdz decimetru precizitātei rekonstruē pasaules slavenākās sacīkšu trases un nenogurstot (SONY čeku grāmatiņa ir atvērta un parakstīta) kodē pasaulē sarežģītāko
racing spēles
engine. Tikai tā iespējams saglabāt līderpozīcijas žanrā, kurā katra izstrādātāja sapnis ir laupīt "GT troni".
Polyphony Digital par savu mērķi izvirzīja uzlabot visus GT3 parametrus. Tādēļ ceturtajā daļā mūs sagaida ne tikai ievērojami grafiskā spēles dziņa uzlabojumi, bet arī vēl
sarežģītāks un reālistiskāks fiziskais modelis. Arī skaitļos GT4 būs pārāks - vairāk kā 500 mašīnu, pāri pār 50 trasēm, vairāk poligonu uz katru auto modeli. Pirmo reizi sērijā tiks ieviesta iespēja spēlēt
online'ā sešiem cilvēkiem vienlaikus. Šī fīča paver plašas iespējas sacensties par labāko apļa laiku ar "pasaules labākajiem" kā arī ar draugu pulka palīdzību atklāt slēptus (GT modē nenopērkamus) auto. Atgriezīsies arī klasiskie, pagājušā gadsimta 60'to-70'to muskuļauto. Ielūkojoties spēles vekalā jūs sagaida daudz patīkamu pārsteigumu. Sākot no britu autoinženierijas brīnuma Catterham Super7 un beidzot ar "kas ir benzīna patēriņš" Pontiac GTO. Vārdu sakot, ja nu jums ieks GT3 neizdevās (maz ticams) atrast kādu sevi interesējošu sporta kāru, tagad jums būs papildus 320+ mašīnas, no kuram izvēlēties.
Neapšaubāmi GT4 ir līdz šim vissarežģītākais no visiem Gran Turismo projektiem. Uz spēles likts pārāk daudz, lai Polyphony Digital varētu atļauties izgāzties. "Labāko ever"
reputācijas slogs domājams neļauj vairakumam izstrādātāja komandas veselīgi gulēt naktīs. Mans pieņēmums ir, ka neveiksmes gadījumā liela daļa no viņiem izdarīs pašnāvību. Šāda ziedošanās mērķim ir apskaužama industrijā, kur arvien vairāk un vairāk tiražējas viduvēji, viens otru atdarinoši projekti. Lai kā arī būtu, neviens pasaule nešaubās par to, ka nākamais "džī tī" būs visu
racing sapņu piepildījums. Spēļe, kas kārtējo reizi uz visiem laikiem sagrozīs galvas cilvēkiem, kas GT pamēģinās pirmo reizi, momentā padarot tos par sērijas faniem. Nav šaubu arī par to, ka Gran Turismo "saslimušajiem" atveseļošanās nedraud. Gaidīšanas svētkus
svinam forumā.
Making of GT4
Vairākus gadus pēc tam kā saslima šī raksta autors, viņa īpašumā beidzot ir nonācis sen kārotais japānu sporta auto, kas cerams jau šinī ziemā, pirms nākamās sezonas iesākšanās sasniegs "Stage3" modifikāciju līmeni.