Lai izdrukātu šo rakstu, savā browserī izvēlieties File -> Print, nospiediet uz ikonas print, vai arī, ja sanāk, spiediet šeit.
Šī raksta on-line (oriģinālā:) versija atrodama pēc adreses http://cietnis.lv/?id=1887963, no kurienes arī šī izdruka ir nākusi.
Jebkura neautorizēta (bez autora piekrišanas) šī materiāla izmantošana var viest bēdīgas sekas. To darīt vienkārši nedrīkst.

Latvijas mobilo telefonu pārdevēji
Kuģis (kugis@cietnis.lv) @ 2002-12-28 00:27:00


Par mūsu Latvijas mobilo telefonu pārdevējiem ir ļoti daudz stāstu – dažreiz nākas tikai pabrīnīties par to kādi cilvēki tiek pielaisti pie kontaktiem ar pircējiem un kāds ir šo pārdevēju zinību līmenis. Ja līdz šim par visādiem jautriem un ne visai gadījumiem ir nācies dzirdēt tikai no paziņām, tad šodien nācās piedzīvot to uz savas ādas.
Lūdzu, neuztvert to kā uzbraucienu kādai noteiktai kompānijai vai pārdēvējam, bet gan kā pamācošu materiālu pirms došanās uz veikalu telefona iegādei.


Tātad. Ziemassvētki. Ģimene. Dāvanas un tādā garā. Nolēmu iepriecināt jaunāko māsiņu ar jaunu mobilo telefonu un kā reizi pašlaik LMT piedāvā kārtējo Mazcenas mobilo telefonu – Nokia 3510 (apskats būs tuvākajās dienās:). Sakarā ar to, ka brīvdienas pavadu Liepājā, devos uz tuvāko Dual veikalu. Ierodos – priekšā meitene, kas cītīgi aizpilda jauna abonenta papīrus un protams, rinda – daudziem taču gribās iepriecināt tuviniekus ar kādu tehnoloģisku sakaru iekārtu. Gaidām rindā un pēc laika vienkārši apsēžamies uz mīkstākām vietām…Viena no pircējām pajautāja, kāda ir atšķirība starp Nokia 3410 un 3510 uz ko pārdevēja atbildēja pilnīgi vājprātīgi: “Ziniet, 3510 ir foršāks izskats un iekšējā antena. Un… Kā viņus tur sauc… Emmm… Polifonisks zvans”. Savukārt pircēja pajautāja, kas ir polifonija. Un pārdevēja atbildēja: “Nu jautrāk skan!”. Vienkārši apsēdos. Bez komentāriem.

Par tādām iespējām, kā Litija-Jona baterija (vismaz būtu pateikusi, ka labāka), plašākas iespējas (GPRS, nu kaut vai internetam pieslēgties var). Savukārt, 3410 ARĪ antena ir iebūvēta (to nav iespējams nepamanīt!!!) un izskats ir nu gaužām subjektīvs faktors. Savukārt polifonijas skaidrojums ir viens no lakoniskākajiem, ko nācies dzirdēt. Vāks. Stāvam rindā, jo mums par pārdevējas izglītošanu nemaksā un mums vajag tikai nopirkt telefonu. Apgaismotā pircēja iegādājas Nokia 3510 un devās prom. Tie cilvēki, kas ir nedaudz apgaismotāki zina, ka iegādājoties pašlaik 3510 un 3510i bonusā telefonam tiek dotas 3 paroles polifonisko melodiju ielādei no 222.lv un pārdevēja pienākums ir izdot to katram pircējam. Konkrētā pārdevēja to nedarīja.

Sagaidām savu rindu (taisnīguma labad, jāmin, ka pārdevēja aizpildīja visus papīrus gana raiti un pircēju plūsma bija ātra) un lūdzam Nokia 3510. Diemžēl, vairāku birokrātisku iemeslu dēļ telefonu iegādāties nevarēju, jo pārdevēja nolēma, ka tas, ka esam paklausīgi LMT klienti jau vairākus gadus un pārliecināšanai par to, ka cilvēkiem, kuriem pieder namīpašums zīmogam par pierakstu pasē nav obligāts pārdevēja nepadevās. Valsts iestādes un pašu LMT nez kāpēc tas neuztrauc… Uz atvadām pajautāju, kāpēc netiek dotas paroles (esmu zināmā mērā saistīts ar šo akciju), uz ko pārdevēja atbildēja: “Ak, es aizmirsu…”.

Tādi lūk Ziemassvētku pīrādziņi. Secinājums ir ļoti vienkāršs – pirms dodaties iegādāties mobilo telefonu, lūdzu, nepaslinkojiet un sameklējiet par jūs interesējošo telefonu informāciju internetā un pie paziņām. Diemžēl, Latvijas mobilo telefonu pārdevēji bieži vien ir neinformēti par to, ko pārdod un pieturas pie principa, ka “pirks tāpat”. Un tas tik tieљām tā ir:(.

Es saprotu, ka DT Mobile (Dual un Trodeks preču zīmes) ir liela kompānija ar lielu darbinieku un veikalu skaitu un izkontrolēt katru pārdevēju ir grūti, bet galu galā pircējam jāpalīdz nopirkt telefonu un nevis vienkārљi jāiesmērē to. Ja neesi ieradies uzvalkā un neparādi savu vizītkarti pret tevi attieksme vairākums gadījumos ir visai savdabīga…

« Atpakaļ uz rakstu