Lai izdrukātu šo rakstu, savā browserī izvēlieties File -> Print, nospiediet uz ikonas print, vai arī, ja sanāk, spiediet šeit.
Šī raksta on-line (oriģinālā:) versija atrodama pēc adreses http://cietnis.lv/?id=1762842, no kurienes arī šī izdruka ir nākusi. Jebkura neautorizēta (bez autora piekrišanas) šī materiāla izmantošana var viest bēdīgas sekas. To darīt vienkārši nedrīkst. Spēles - bez galējībām Iespējams, ka tagad tikšu apmētāts ar puvušiem tomātiem/vecām olām/banānu mizām (vajadzīgo pasvītrot), bet nevar nepastāstīt par interesantu pētījumu ar bēdīgiem secinājumiem, ko veicis kāds Aki Mori no Nihon University (Japānas). Pētījuma uzdevums bija noskaidrot mūsdienu datorspēļu ietekmi uz geimeru smadzeņu darbības. Rezultāti, kā jau minēts, ir vairāk nekā bēdīgi un liek tik tiešām aizdomāties par laiku, ko pavadām spēlējot datorspēles ikdienas. Uzreiz pabrīdināšu, ka runa iet par arkādu un šūteru stila spēlēm (QI/II/III un CS) Pētījuma laikā tika sekots 240 vīriešu un sieviešu vecumā no 6 līdz 27 gadiem smadzeņu darbībai. Tiem, kas pavadīja pie datoriem (konsolēm) ik dienas 1-3 stundas 3-4 dienas nedēļā, dienas beigās bija novērojams aktivitātes samazinājums tajā smadzeņu daļā, kas atbild par asociatīvo domāšanu. Savukārt tiem, kas katru nedēļas dienu pavadīja pie spēlēm vismaz 2 stundas, smadzeņu daļā, kas atbild par radošo iztēli un emocijām, aktivitāte bija praktiski vienlīdzīga 0. Vienkāršāk sakot, spēlējot ikdienas vairāk par 2 stundām, cilvēks kļūst daļēji vienaldzīgs pret apkārt notiekošo un iztēle viņam strādā ļoti minimāli. Secinājumi ir ļoti vienkārši spēles tik tiešām attīsta reflektīvo smadzeņu daļu, taču emocionālās un radošās daļas atrodas pilnā bezdarbībā. Īpaši bīstami tas ir augošiem organismiem bērni vecumā no 6 līdz 16 gadiem. Vecākiem tiek ieteikts ļoti stingri kontrolēt to, cik laiku viņu mīļotais bērns pavada pie datospēlēm. Pēc fcenter ![]() |