Lai izdrukātu šo rakstu, savā browserī izvēlieties File -> Print, nospiediet uz ikonas print, vai arī, ja sanāk, spiediet šeit.
Šī raksta on-line (oriģinālā:) versija atrodama pēc adreses http:///?id=1863755, no kurienes arī šī izdruka ir nākusi.
Jebkura neautorizēta (bez autora piekrišanas) šī materiāla izmantošana var viest bēdīgas sekas. To darīt vienkārši nedrīkst.

Nākotnes ūdeņraža auto...
John Doe (latven@inbox.lv) @ 2002-07-23 16:00:00


AUTOnomy Concept Art
AUTOnomy Concept Art
Ir jau agrāk bijuši mēģinājumi ražot transportlīdzekļus, kas kā degvielu izmanto ūdeņradi. Pavisam drīz (šī gada beigās) tādu mašīnu uz Highlander džipa bāzes taisās izlaist Toyota. Nesen redzēju rakstu iekš Compulenta.ru, kur stāstīts par projektu, ko izstrādā General Motors. Viņu pieeja šai lietai ir nedaudz savādāka, jo tikšot mainītas daudzas tradīcijas, kas mašīnbūvē izmantotas ilgu laiku...

AUTOnomy Chasis
AUTOnomy Chasis
  Tātad General Motors jaunais vāģis sauksies AUTOnomy un principā, pēc General Motors teiktā, tas būs kaut kas pilnīgi jauns. Pirmkārt jau AUTOnomy netiks aprīkots ar hidraulisko bremžu sistēmu, mehānisko stūres vadību un sajūgu. To vietā mašīnā tiks izmantota sarežģīta elektronikas sistēma, kuru varēšot vadīt ar manipulatora (aka Joystick) palīdzību - stāsta Wired.com.


Chasis Concept Art
Chasis Concept Art
  General Motors preses konferencē lasāms, ka mašīna kā tāda burtiski ir izgudrota no jauna. Mašīnas dizains kā tāds no mūsdienīga varētu teikt nevis atšķiras, bet tiem nav nekā kopēja. AUTOnomy būvēts no paša sākuma atbilstoši tam, kā būvēta šī jaunā mašīna tehnoloģiski. Pagrūti izstāstīt, tāpēc skatāmies uz bildi. Bildē redzams, ka mašīna sastāv praktiski tikai no skeitbordveidīga šasija.


AUTOnomy Wagoner
AUTOnomy Wagoner
  Vai es teicu, ka tai priekšā nebūs viens liels motors? Laikam jau nē. Motors būs, pat veseli četri. Katrs no motoriem būs iebūvēts pie AUTOnomy riteņiem. Degvielas tvertne, ūdeņraža uzglabāšanas sistēma, kontroles sistēma un siltuma apmaiņas sistēmas ir izvietotas blakus. Tas viss ir iekšā bildē redzamajā šasijā... Kā tas viss savienots kopā tā īsti arī nemāku pastāstīt, bet sistēmai jābūt interesantai, jo arī pedāļu nebūs.


  Ieguvumi. Kā preses konferencē stāstīja Lary Burns, ieguvēji būs tikai klienti. Šo frāzi liekas lieto visi, kam nav slinkums, bet tas tā. Iemesls, kāpēc to var apgalvot - Veiktspēja, Enerģija 2 reizes efektīvāka, Nekādu izplūdes gāzu (izņemot siltumu un ūdeni), Vienkāršība - nekādu šķidrumu, Balstīts uz programmatūru (atjauno kā uz datora) un kā jau minēju - nav pedāļu. Ņemti vērā arī drošības aspekti. Sakarā ar to, ka praktiski viss ir salikts šasijā, mašīnas smaguma centrs būs zemāks un līdz ar to kūleņošanas iespēja ir daudz mazāka, nekā visiem līdzšinējiem autiņiem. Ka jau minēju, nav motora, tātad labāka priekšējā redzamība. Ir minēti arī citi, bet to lietderību vēl varētu apšaubīt. Un beigās kā vienu no diezgan svarīgiem aspektiem General Motor piemin samazinātās ražošanas izmaksas, kas nozīmē, ka ar laiku šiem autiņiem iespējams būs pieņemama cena, lai gan nekur nav minēts kāda aptuveni tā varētu būt. Laiks rādīs...

« Atpakaļ uz rakstu