Lai izdrukātu šo rakstu, savā browserī izvēlieties File -> Print, nospiediet uz ikonas print, vai arī, ja sanāk, spiediet šeit.
Šī raksta on-line (oriģinālā:) versija atrodama pēc adreses http:///?id=1706471, no kurienes arī šī izdruka ir nākusi.
Jebkura neautorizēta (bez autora piekrišanas) šī materiāla izmantošana var viest bēdīgas sekas. To darīt vienkārši nedrīkst.

Freedom Ship - peldoša pilsēta?
laacz (http://laacz.lv/) @ 2002-05-20 00:06:00


Freedom ship no putna lidojuma. 
Protams, ka tikai skice.
Freedom ship no putna lidojuma.
Protams, ka tikai skice.
Krievu saits membrana ir nopublicējis rakstu par kādu megagrandiozu projektu, kurš, lai cik tas neticami, absurdi un fantastiski neizklausītos, tikšot pabeigts un palaists jūriņā nākamogad.
Runa iet par milzīgu kuģi, kurš kļūs par mājām, dzimto pilsētu, valsti, eksistences vietu 50 tūkstošiem cilvēku, 20 tūkstošiem apkalpojošā personāla un vēl kaut kādiem desmitiem tūkstošu īslaicīgo tūristu.
Mani izbrīnīja, ka par šo monstrālo projektu, kura gala izmaksas būšot 9 miljardi zaļo papīrīšu, nav rakstījis neviens no lielajiem ziņu saitiem.. T.i. - šis, pirmajā acu uzmetienā nerealizējamais projekts, ir gājis secen ziņu kanāliem, lielajām avīzēm un citiem regulāri apmeklējamajiem saitiem.


Un tagad pie lietas.

Salīdzinājumam ar citiem kuģīšiem (lielākajiem.. vismaz līdz šim)
Bilde no Discovery
Salīdzinājumam ar citiem kuģīšiem (lielākajiem.. vismaz līdz šim)
Bilde no Discovery
Iesākumam tehniskas detaļas. Garums - gandrīz pusotrs kilometrs, platums - apmēram 300 metru. Par augstumu neko citu neizdevās atrast, kā tikai 25 stāvi. Augsti stāvi. Svērs tas 3 miljardus tonnu. Tik lieli skaitļi man, vismaz, neko neizsaka.

Kā izrādās, šamais okeāna zvērs pārspēs pat Tokijas lidlostas peldošo doku. Tieši izmēru dēļ tas tikšot montēts okeānā, līdz kurienei visas komplektējošās detaļas tikšot nogādātas līdz kuģim. Tieši tāpat tiek montētas lielas peldošās naftas platformas.

Braukājošā disnejlenda..
Braukājošā disnejlenda..
Kuģim būšot 100 dzenskrūvju, kuras varēšot tapt pagrieztas pa 360 grādiem. Vienlaicīgi, gan strādāšot tikai 10% no tām. Bet primārā vajadzība pēc visiem 100% varot parādīties, kad jāpārvar vētra vai jāmūk no tās.

Kā jamais cīnīsies pret lieliem negaisiem, kad viļņu augstums ir desmitiem metru? Pirmāmkārtām - provēs aizmukt :) Ja tas neizdosies, tad stabilitātei tiks iedarbināti visi simts kuģa dzinēji, kuri dzīs ūdeni uz kuģa centru. Nesaprotu fizikālo būtību, bet ticēšu uz vārda. Gan jau ir kāds, kas saprot :)

Ekonomiskajā ziņā - paradīze. Tur nebūšot nodokļu. Tax-free zona. Cilvēki tur dzīvošot - mācīšoties, izklaidēšoties, strādāšot, slimošot, u.t.t. Iet runa par atsevišķa izolētas sabiedrības modeļa izveidi.

Policija, kas faktiski būs maza (cik nu maza - 1/15 daļa no kuģa iemītniekiem) bruņota armija, bet vienpersoniskās varas perēklis - kapteinis. Noziedzībai pigu. Protams, ka slepenais dienests, kurš izsekos potenciālso ļaundarus, kā arī - 24 stundu novērošana. Īpatnēji - nosaukums Freedom tiek aizmirsts :)

Netiek precizēta viena nozīmīga lieta - kurai valstij tiks pakļauts kuģis-pilsēta. Iet runa par divām neatkarīgām Eiropas savienības dalībvalstīm un, nezkāpēc, kategoriski tiek noliegta ASV pavalstniecība.

Uz kuģa būšot parki, baseini, kazino, disenes, bāri, skolas, bērnudārzi, slimnīca, sporta kompleksi, viesnīcas, u.t.t. Par telpas trūkumu nevarēšot sūdzēties. Lidmašīnas, mazas kruīza zemūdenītes, jahtas, laivas, tramvaji...

No ekoloģiskās puses viss būšot iespēju robežās reciklējams un vairākkārt izmantojams.

Tā kurss būšot apkārt pasaulei, kuru tas veikšot reizi divos gados.

Dzīvesvieta uz kuģa maksāšot no 80 tūkstošiem, līdz 8 miljoniem zaļo. Atkarīgs no personu skaitu un beidzot ar apartamentu šikumu.

Diezgan īss raksts sanāca tādam grandiozam projektam, bet tam ir savs attaisnojums. Es pats uz to skatos ļoti skeptiski. Un piekrītu membrana un citu skeptiski noskaņoto cilvēku viedoklim - tā ir viena no gadsimta afērām.

Projekta detalizācijas līmenis, paša idejas tēva intervijas un jau esošu investīciju esamība neļauj to 100% paziņot. Bet ir taču tik ļoti daudz dažādu problēmu - sākot no ierobežotās telpas, problēmām ar pārapdzīvotību, enerģijas pietiekamību, u.t.t. Beidzot ar īsajiem termiņiem (būvei tiek atvēlētas 44 nedēļas), pretīgo mājaslapu :)

Taču, ja šī ir afēra (ļoti tam ticu), tad nevar un nedrīkst noliegt to, ka šī ir nākotne. Vieglāk ir izveidot peldošas salas un lielus kuģus, nekā mākslīgas salas (Japānā tā ir problēma). Pat vieglāk, nekā jaunu pilsētu...

Izmantotie resursi:

« Atpakaļ uz rakstu