Lai izdrukātu šo rakstu, savā browserī izvēlieties File -> Print, nospiediet uz ikonas print, vai arī, ja sanāk, spiediet šeit.
Šī raksta on-line (oriģinālā:) versija atrodama pēc adreses http:///?id=12389085, no kurienes arī šī izdruka ir nākusi.
Jebkura neautorizēta (bez autora piekrišanas) šī materiāla izmantošana var viest bēdīgas sekas. To darīt vienkārši nedrīkst.

Xelibri vairs nebūs!
Kuģis (kugis@cietnis.lv) @ 2004-05-25 19:42:00


No vairākiem avotiem ir parādījusies informācija par to, ka Siemens grasās pārtraukt Xelibri telefonu ražošanu. Atgādināsim, ka pirms aptuveni pusotra gada Siemens izveidoja produktu līniju Xelibri, kurā tika apvienoti izskata ziņā savdabīgi un dažkārt arī interesanti mobilie telefoni „tusiņu” un „pazīmēšanās” cienītājiem t.i. imidža klasei.

Pēc pusotra gada darbības Siemens pieņēmusi lēmumu slēgt apakšnodaļu, kas nodarbojās ar Xelibri izstrādi un kādu laiku saglabās tikai atbalsta dienestu, kas nodrošinās līdz šim pārdoto telefonu garantijas servisu.
Xelibri slēgšanas iemesli ir vairāki, kaut arī kompānija par tiem praktiski nerunā. Tomēr tie ir redzami pat ar neapbruņotu aci.
Pirmais – telefoni. Tika solīti katru kvartālu (lasi – sezonu) četri jauni telefoni un katrs no tiem unikāls. Tas netika izpildīts – pusotra gada laikā tikai laisti pārdošanā tikai 8 dažādi telefoni.. Teorētiski, telefonu kvalitātei bija jāatsver solījuma nepildīšana – arī tas tā nebija. Telefoni tika ražoti klaji neloģiski – jā, interesants izskats, taču tehniskais izpildījums, lietošanas ērtums, kā arī funkcionalitāte bija ārpus jebkādas kritikas. Šo rindu autoram ir bijusi izdevība lietot 6 no 8 telefoniem un neko citu kā vilšanos tie nesagādāja.
Otrais iemesls ir tiešā veidā saistīts ar pirmo – ļoti zemie pārdošanas rādītāji. Siemens prognozēja pārdot vismaz 4 miljonus Xelibri, taču pārdoti tika mazāk nekā viens miljons. Telefona ražošanas izmaksas nebija lielas, taču izstrāde gan – nebija vienkārši inženieriem sērkociņu kārbiņas lieluma aparātā iebūvēt ekrānu, mikroshēmas, antenu, taustiņus, kā arī skaļruni un mikrofonu. Xelibri laika apstākļus noteica dizaineri, bet inženieriem atlikās pakļauties tiem – rezultātu mēs visi redzam.
Trešais iemels – Siemens Mobile vispārējais regress – pārdošanas rādītāji visā pasaulē krītas, kaut arī kompānijas pārstāvji apgalvo pretējo. Vienīgas stiprais kompānijas piedāvājums ir sākuma klase (A un daži C sērijas telefoni) – tas diemžēl norāda uz Siemens Mobile problēmām telefonu izstrādē. Pat Latvijā, kur Siemens tradicionāli ir bijis stabils piekritēju pulks, kompānijai šis gads var izrādīties ļoti sarežģīts – plaši izvērstā MC60 reklāmas kampaņa ir izgāzusies (telefoni pārdodas slikti), savukārt jauni telefoni būs tikai 3 (teorētiski populārs varētu būt C65) un tas ir daudz par maz. Nebūs pārsteigums, ja Siemens šogad zaudēs savu otro vietu (pēc LMT datiem gan) Samsung.

Atliek tikai cerēt, ka Siemens Mobile pārdomās savu stratēģiju un neliks vilties arvien vairāk saviem piekritējiem.

« Atpakaļ uz rakstu