Lai izdrukātu šo rakstu, savā browserī izvēlieties File -> Print, nospiediet uz ikonas print, vai arī, ja sanāk, spiediet šeit.
Šī raksta on-line (oriģinālā:) versija atrodama pēc adreses http:///?id=12356602, no kurienes arī šī izdruka ir nākusi.
Jebkura neautorizēta (bez autora piekrišanas) šī materiāla izmantošana var viest bēdīgas sekas. To darīt vienkārši nedrīkst.

Hands-free pseido drošība
NewGuy (newguy@cietnis.lv) @ 2003-06-26 09:04:00


Arī pie mums Latvijā, vadot automašīnu ir aizliegts runāt pa mobilo telefonu un par šī noteikuma neievērošanu vadītājs var tikt sodīts ar 10 Ls sodu. Kaut arī prakse norāda uz to, ka biežāk policijas pārstāvji izsaka mutisku brīdinājumu nekā iekasē sodu, tas tomēr neatbrīvo vadītāju no atbildības par pārējiem satiksmes dalībniekiem, jo runājot pa telefonu uzmanība no automašīnas vadīšanas tiek novērsta.

Tomēr palikt bez sakariem mūsdienu informācijas laikmetā negribās pat uz minūti un tāpēc arvien populārākas paliek hands-free, kas pie mums Latvijā vēl ir padārgas, taču piedāvā zināmas ērtības – saņemot zvanu nepieciešams tikai nospiest „atbildēt” taustiņu un tālāk runāt izmantojot automašīnas salonā izvietoto mikrofonu un skaļruņus, tādejādi vismaz fiziski ļaujot turpināt šoferim automašīnu vadīt ar abām rokām.

Taču arī šeit ne viss ir tik skaisti, kā varētu izklausīties – tā vismaz var secināt pēc Zviedrijas autoceļu direkcijas pētījumiem ar mērķi noskaidrot vai hands-free sistēmas izmantošanā ir drošākas nekā ierastie mobilie telefoni. Pētījuma laikā izvēlēti 48 šoferi, kas tika sadalīti divās grupās – vienai automašīnas simulatorā bija hands-free sistēma, savukārt otra grupa sarunām izmantoja parasto mobilo telefonu. Izmēģinājuma braucieni, kā jau minēts, notika uz automašīnas simulatora, vadītāji brauca pa virtuālu pilsētu un brauciena laikā katrs vadītājs saņēma 10 telefona zvanus ar dažādiem sarunas tematiem. Rezultāti ir ļoti savdabīgi – vadītāja reakcijas laiks, protams, bija pazemināts, taču tas pilnībā neatšķīrās starp abām grupām, kas ļāva secināt, ka hands-free sistēmas iespējamas ir ērts risinājums, taču ietekme uz satiksmes drošību ir visai nosacīta. Tā kā ne viss ir zelts, kas spīd...

Zviedrijas autoceļu direkcija pieļauj iespēju, ka reālajā dzīvē rezultāti varētu būt nedaudz citādāki, jo vadītāju zemapziņā nebija riska faktors, jo automašīna nebija īsta un gājēji vai automašīnas arī nē.
Jebkurā gadījumā, lai kā to negribētos, vadot mašīnu centieties nerunāt pa mobilo telefonu – būs drošāk gan jums, gan pārējiem satiksmes dalībniekiem.

« Atpakaļ uz rakstu